Skip to content

Premiebetaling

Hoe kan de premie betaald worden?
Als je een nieuwe verzekering afsluit, betaal je over het algemeen altijd via automatische incasso. Op je bankafschrift zie je dat wij incasseren vanaf het volgende bankrekeningnummer: NL63 RABO 0162912749. Is automatische incasso (tijdelijk) niet mogelijk? Neem dan contact op met je adviseur van Woonnu of stuur een email naar: algemeen@woonnuverzekeren.nl.

Het premiebedrag dat is afgeschreven klopt niet. Wat nu?
Het kan zijn dat bij een betaling, na bijvoorbeeld een wijziging of het afsluiten van een nieuwe verzekering, ook de premie voor de volgende of voorgaande periode is meegerekend. Ook kan het zijn dat er een bepaalde verrekening heeft plaatsgevonden. Hierdoor kan de incasso anders zijn dan verwacht. Wij sturen je altijd een bericht wanneer wij zaken aanpassen waardoor een incasso wijzigt. Heb je toch nog vragen? Neem dan gerust contact op met jouw adviseur van Woonnu of bel ons via nummer: 088-2323030.

Hoe weet ik of de premie door Insura Quest is ontvangen?
Controleer eerst uw bankgegevens. Is het premiebedrag voor de schadeverzekering afgeschreven? Je kunt er dan vanuit gaan dat wij de betaling hebben ontvangen. We hebben een werkdag nodig om jouw betaling te verwerken.

Rekeningnummer wijzigen?
Wil je de premie vanaf een ander rekeningnummer laten incasseren? Stuur dan een email naar algemeen@woonnuverzekeren.nl. Wijzigt je rekeningnummer vlak voordat wij de premie incasseren? Dan kan het zijn dat de premie nog eenmalig van het oude rekeningnummer afgeschreven wordt.

Zelf de premie overmaken na een betalingsherinnering
Het kan gebeuren dat de automatische incasso een keer mislukt. Bijvoorbeeld omdat je saldo te laag is of omdat we niet het juiste bankrekeningnummer hebben. Je ontvangt van ons dan een betalingsherinnering, met het verzoek de premie alsnog naar ons over te maken. Je kunt dit doen door gebruik te maken van de betalingslink die in de digitale betalingsherinnering wordt meegestuurd of bij een schriftelijke betalingsherinnering kun je de premie overmaken op het genoemde bankrekeningnummer onder vermelding van je polisnummer.

Kan ik mijn betaaltermijn wijzigen?
Indien je de mogelijkheden wilt weten om de betaaltermijn te wijzigen kun je contact opnemen met jouw adviseur van Woonnu, of een mail sturen naar: algemeen@woonnuverzekeren.nl.

Wat als je te laat bent met betalen?

Het kan gebeuren dat je een keer te laat bent met betalen of een automatische incasso niet gelukt is. Het is belangrijk om de premie alsnog zo snel mogelijk aan ons te betalen. Zo voorkom je dat er (tijdelijk) geen dekking meer is op je verzekering.

Wij nemen de volgende stappen als je te laat bent met het betalen van de premie.

Eerste betalingsherinnering
We sturen je een betalingsherinnering. Hierin wordt je aangemaand de premie alsnog binnen 14 dagen te betalen. Je kunt de premie betalen door gebruik te maken van de betalingslink die in de digitale betalingsherinnering wordt meegestuurd of bij een schriftelijke betalingsherinnering kun je de premie overmaken op het genoemde bankrekeningnummer onder vermelding van je polisnummer. Belangrijk: betaal je na deze herinnering de premie niet op tijd? Dan schorsen wij de dekking en kun je geen beroep meer doen op de verzekering.

Tweede betalingsherinnering: de dekking is opgeschort
Indien je de premie na het ontvangen van de eerste betalingsherinnering niet binnen 14 dagen heeft overgemaakt, kan je geen beroep meer doen op de verzekering. Dit betekent onder meer dat schade niet meer vergoed wordt. Maar ook de kosten voor schade die je bij anderen veroorzaakt, moet je dan betalen. Vooral bij letselschade kunnen deze kosten hoog oplopen. Wij sturen je een tweede betalingsherinnering waarin wij aangeven dat je 14 dagen de tijd hebt om alsnog te balen.

Gebruik voor deze betaling het rekeningnummer: NL63 RABO 0162912749 t.n.v. Insuraquest en vermeld daarbij het betalingskenmerk of je polisnummer. Je bent weer verzekerd 24 uur nadat we alle openstaande premie hebben ontvangen. Betaal dus zo snel mogelijk. Belangrijk om te weten: de verzekering kan niet met terugwerkende kracht ingaan.

Derde betalingsherinnering: Laatste verzoek om te betalen
Heb je na de tweede betalingsherinnering nog steeds de premie niet betaald? Dan kun je inmiddels geen beroep meer doen op jouw verzekering. Je ontvangt van ons een laatste verzoek om te betalen. Als je na dit laatste verzoek om de premie te betalen de premie nog steeds niet betaalt, nemen wij in overweging om het incassobureau Flanderijn opdracht te geven om namens ons de premie alsnog te incasseren. Je betaalt dan bovenop de openstaande premie- minimaal € 48,40 aan incassokosten en wettelijke rente.

Incasso via Flanderijn
Hebben wij na de 3e herinnering de premie nog niet ontvangen, zullen wij de verzekering beëindigen. Dit ontslaat je echter niet van jouw premiebetalingsverplichting. Wanneer wij Flanderijn (www.Flanderijn.nl) opdracht geven om de premie namens ons te incasseren. De bijkomende incassokosten (inclusief wettelijke rente) zijn minimaal € 48,40. Betaal je  de premie ook niet aan Flanderijn? Overwegen wij om jouw gegevens te registreren en daarbij de reden dat je verzekering is beëindigd bij de Stichting Centraal Informatie Systeem (CIS). Verzekeraars gebruiken deze gegevens bij het beoordelen van nieuwe verzekeringsaanvragen. Dit kan nadelige gevolgen voor je hebben als je een nieuwe verzekering af wilt sluiten.

Contactgegevens Flanderijn:                                                                                                                                                                                                                                                 Flanderijn                                                                                                                                                                                                                                                                            ‘s-Gravendijkwal 134                                                                                                                                                                                                                                                      3015 CC Rotterdam                                                                                                                                                                                                                                                             T: 088 – 209 2444                                                                                                                                                                                                                                                                F: 088 – 209 2555                                                                                                                                                                                                                                                               W: www.Flanderijn.nl

BTWnr: NL804228589B01                                                                                                                                                                                                                                                KVKnr: 24259712

Bekijk hoe je de premie alsnog kunt betalen

Wat als je de premie niet kunt betalen?
Indien je moeite hebt om de premie te betalen is het belangrijk om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen. Dit kan door een email met je contactgegevens te sturen naar: algemeen@woonnuverzekeren.nl. Wij kijken dan hoe we je kunnen helpen.

Wat kunnen wij voor je doen?
Indien je de premie niet kunt betalen en/of als je al een betalingsachterstand hebt, kom je in aanmerking voor een betalingsregeling.

Zo werkt de betalingsregeling
Je betaalt de achterstallige premie in termijnen. Als er naast deze betalingsregeling nog andere premies zijn die je aan ons moet betalen, dan gebeurt dat op de manier zoals je gewend was. Had je (tijdelijk) geen dekking meer, dan wordt de dekking een dag nadat we het eerste termijnbedrag hebben ontvangen weer hersteld. Aan de betalingsregeling zijn geen extra kosten verbonden. Wij bevestigen je de betalingsregeling per e-mail. Daarin staat welke bedragen je wanneer moet betalen en naar welk rekeningnummer je de premie moet overmaken.

Let op! Heb je al bericht ontvangen van ons incassobureau?
Vanaf het moment dat we incassobureau Flanderijn hebben gevraagd de premie te incasseren, kunnen we geen regeling meer met je afspreken. Zorg er daarom voor dat als je financiële zorgen hebt, je zo snel mogelijk contact met ons opneemt. Op deze manier kan je voorkomen dat je € 48,40 aan incassokosten betaalt.

Back To Top