Skip to content

Procedure schadebehandeling

Schade

Als je bij Woonnu Schadeservice een schade meldt, laten wij je zo snel mogelijk weten of jouw schade verzekerd is en tot welk bedrag je verzekerd bent. Wij spreken dan ook meteen met je af hoe wij de schade zullen laten herstellen

Duurzaam herstel

Woonnu heeft duurzaamheid hoog in het vaandel staan. Wij bieden duurzaam herstel als standaard. Dit betekent dat als je bij ons een verzekering afsluit en je hebt onverhoopt schade dan proberen we in eerste instantie duurzaam te herstellen. Als dit echt niet lukt dan vervangen we hetgeen wat beschadigd is. We werken samen met duurzame herstellers die het keurmerk ‘Groen Gedaan’ dragen. Zo helpen we samen om de impact op het milieu te verminderen.

Belangrijke zaken voor een vlotte afhandeling van jouw schade

  • Meld de schade zo snel mogelijk bij Woonnu en zorg ervoor dat de schade niet groter wordt.
  • Geef alle informatie aan de schade-expert of hersteller die nodig is om de schade te kunnen bepalen.
  • Pleeg geen fraude. Bij fraude geeft de fraudeur een verkeerde voorstelling van zaken, om bijvoorbeeld een hogere uitkering te krijgen dan waar hij recht op heeft. Als wij fraude constateren, dan nemen wij passende maatregelen.

Lees de brochure u heeft schade en wat nu?

U heeft schade wat nu?

Lees ook de polisvoorwaarden

Wil je precies weten waarvoor je bent verzekerd? Lees dan de polisvoorwaarden en de clausules op het polisblad. Bij vragen kan Woonnu u een verdere uitleg geven.

Polisvoorwaarden en Verzekeringskaarten

Disclaimer

Deze tekst en de brochure u heeft schade wat nu? is bedoeld om het behandelingsproces bij schade te verduidelijken. Mocht er twijfel zijn of een geschil ontstaan over de inhoud van deze tekst, dan gaat de uitleg over het bepaalde onderwerp in de polisvoorwaarden en/of polisblad vóór.

Schade zelf (laten) herstellen

In overleg met ons kun je er ook voor kiezen om de schade zelf te (laten) herstellen. Wij bepalen de omvang van de schade op basis van jouw melding. Soms gebeurt dat aan de hand van bijvoorbeeld foto’s of facturen. Het kan ook zijn dat een schade-expert de schade ter plekke opneemt.

Zijn de facturen correct? Dan betalen wij de schadevergoeding op basis daarvan zo snel mogelijk aan jou uit. We verminderen hierbij de vergoeding met het eigen risico. Heb je een voorschotbetaling nodig? Neem dan contact met ons op.

Feedback schade afhandeling

We zijn benieuwd hoe jij de afhandeling van je schade hebt ervaren. Met jouw feedback kunnen we onze service nog beter maken. Je krijgt van ons een korte vragenlijst, en we waarderen het als je de tijd neemt om die in te vullen.

Back To Top